воскресенье, 2 февраля 2020 г.

Відкритий урок з основ здоров'я 8 клас


Тема:  Правова відповідальність і закони України.
Мета: формувати поняття про правову відповідальність і закони України, про права і обовязки неповнолітніх.  Ознайомити учнів про функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян.  Розширити знання учнів про правопорушення та дії підлітків під час затримання поліцією;   формувати в учнів вміння використовувати знання та орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях.   
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Терміни: Конституція, правопорушення, правова відповідальність, правоохоронні органи України.
Обладнання:  підручники, посібники та роздатковий матеріал, презентація до уроку.  
Хід уроку
I. Організаційний момент
1.     Привітання
2.  Перевірка наявності та готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань.                                                                                             Проблемне питання. Слайд 1                                                                                                                        Як ви розумієте вислів «Закон суворий, але це закон»?                                                      (Незнання закону не звільняє від відповідальності )    
 Учитель вислуховує відповіді школярів і переходить до теми уроку                                                 ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Слайд 2  . Слайд 3
ІV. Вивчення нового матеріалу з практичним закріпленням.                                                                               
Все наше життя регламентується правилами, нормами і законами. Правила і норми поведінки встановлює суспільство, а закони встановлює законодавчий орган. В Україні – Верховна Рада України. Основним законом в Україні є Конституція (запис в зошиті). Органи правопорядку створені для відстежування виконання законів в державі. Правоохоронні органи не встановлюють законів, а лише виконують їх і керуються ними в своїй роботі.
Випереджальне завдання. Презентація «Правоохоронні органи та їх функції».Слайд 4, слайд 5.
Отже, усі правоохоронні органи здійснюють запобіжні заходи, спрямовані на зменшення кількості правопорушень, а значить стоять на сторожі життя і здоров’я громадян.
Вправа "Куди звернутися?" Слайд 6
*       1. Ви стали свідком ДТП. (Поліція)
*       2. Вашого батька звільнили з роботи, а він це вважає незаконним і хоче отримати консультацію.(Адвокат)
*       3. Вашого друга затримали працівники міліції і, як він стверджує, побили.(Прокуратура)
*       4.  Прийшовши додому, виявили, що двері вашого будинку зламані.(Поліція)
*       5. Ви почули в сусідньому будинку постріли, крики.(Поліція)
Учитель підсумовує відповіді і дає визначення
Правопорушення- це дії, які порушують права, гарантовані Конституцією держави.
Відповідальність – це визначені законом дії щодо порушників закону, які встановлюються відповідно до видів правопорушень. Слайд 7
Давайте ж з вами розберемось які існують види правопорушень Слайд 8(Запис в зошиті) ( Ст. 120-121 підручник) . Слайд 9-12.
Слово «відповідальність» означає ще і необхідність обов’язково відповідати за власні дії та вчинки. Відповідальності, так само як і культури поведінки, слід учитися.
Більшість підлітків, скоюючи правопорушення або злочини, навіть не підозрюють про те, що вони повною мірою відповідають за свої дії. Часом вони розуміють це, але сподіваються уникнути покарання, вважаючи, що відповідальність починається зі старшого віку.
Дисциплінарній відповідальності підлягають всі учні (попередження, запис у щоденнику).
За пошкодження чужого майна наступає цивільно-правова відповідальність. Адміністративній відповідальності підлягають особи, які на момент скоєння адміністративного правопорушення досягли шістнадцятирічного віку.
Проте існують правопорушення, в яких неповнолітні підлягають відповідальності на загальних засадах. Це кримінальні злочини. Слід знати, що в Україні кримінальна відповідальність наступає з 16 років, а за тяжкі й особливо тяжкі злочини (вбивство, умисне заподіяння тілесних ушкоджень, зґвалтування, пограбування, розбій) наразі починається з 14 років.
       Вправа «Мозковий штурм» За дві хвилини назвіть якомога більше дій, які можна визначити як правопорушення. (Хуліганство, крадіжка, пошкодження чужого майна, викрадення автомобіля). Слайд 13.
Розв’язання ситуативних завдань. Оберіть правильну відповідь.
1) Ви запізнились на урок, і вчитель не пускає вас до класу. Якими будуть ваші дії?
А) Ви розвертаєтесь і ідете гуляти школою.
Б) «Качатимете» права, нахабно сядете на своє місце.
В) Вибачитеся та попросите дозволу зайти.
2) Ви зайшли до роздягальні і побачили учні, який нишпорить по чужих кишенях. Якими будуть ваші дії?
А) Покличете друзів і разом потягнете нишпорку до директора школи.
Б) Перевірите кишені злодія і заберете все собі.
В) Повідомите про це адміністрацію та вчителів.
3) Ви повертаєте в бібліотеку пошкоджену книгу і бібліотекар пропонує вам відшкодувати її вартість згідно з «Правилами користування бібліотекою». Якими будуть ваші дії?
А) Скажете, що вас не попередили про матеріальну відповідальність і відмовитесь платити.
Б) Запропонуєте відремонтувати книжку.
В) Відмовитесь платити, посилаючись на те, що книгу пошкодив попередній читач.
І все ж таки виникають випадки коли підлітка затримує поліція. Якщо це все ж таки відбувається то підліток має знати свої права та права правоохороних органів України. Слайд 14, 15.
Правоохоронці зобов'язані:
- повідомити батьків або осіб які їх замінюють;
- відпустити за 3 години, якщо немає серйозної провини.
Ви маєте право:
- вимагати, щоб повідомили близьких дорослих про затримання.
- давати свідчення, пояснення тільки в присутності близьких дорослих або адвокатів.
Виконання тесту
1. В якому випадку особу можуть затримати співробітники правоохоронних органів за вчинення нею адміністративного правопорушення?
1) якщо особа не сподобалася працівнику правоохоронного органу;
2) з метою припинення вчинення особою адміністративного правопорушення, якщо інші заходи впливу вичерпані, а особа не припиняє чинити протиправні дії;
3) в разі відмови особи давати на місці вчинення правопорушення пояснення щодо скоєного нею діяння;
4) в разі скоєння особою адміністративного правопорушення, за яке передбачається адміністративна відповідальність і обов'язково має бути складений протокол, а для його складання в правопорушника немає документа, який би посвідчив його особу, і немає свідків, які б змогли повідомити про нього необхідні дані.
2. З якого віку особа може притягуватися до адміністративної відповідальності:
1) з 15 років;
2) з 16 років;
3) з 17 років;
4) з 18 років.
3. Під час затримання особи за вчинення правопорушення допускається:
1) особистий огляд правопорушника;
2) застосування фізичної сили по відношенню до правопорушника;
3) вилучення речей та документів;
4) користуватися особистими речами правопорушника
4. Про місце перебування особи, затриманої за вчинення правопорушення повідомляються:
1) родичі правопорушника;
2) адміністрація навчального закладу;
3) нікого не повідомляють.
5. Правомочні здійснювати адміністративне затримання:
1) органи внутрішніх справ;
2) органи прикордонної служби;
3) сільський голова;
4) працівник управління юстиції.
6. На який строк, особу може бути затримано за вчинення адміністративного правопорушення:
1) на строк до 3-х діб;
2) не більш як на три години;
3) на строк до 10 діб;
4) на розсуд особи, яка затримала.
7. З якого моменту обчислюється строк затримання особи:
1) з моменту висловлення пропозиції працівником правоохоронного органу припинити вчинення правопорушення;
2) з моменту зачитування особі її прав;
3) з моменту доставлення порушника до місця затримання для складання протоколу;
4) з моменту повідомлення начальнику відповідного органу про затримання.
8. Інтереси неповнолітньої особи, яку затримали за вчинення правопорушення, представляють:
1) органи опіки та піклування;
2) представляє себе сама;
3) будь-хто з родичів неповнолітнього;
4) батьки, усиновителі, опікуни, піклувальники.

V. Узагальнення та систематизація знань.    
Розв'язання ситуацій       слайд 16,17  

V. Підсумок уроку.
Вправа "Що? Де?, Коли?" Слайд 18  
 Оцінювання роботи учнів на уроці та мотивація оцінок.

VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал підручника параграф 26, вивчити конспект.                                                                



                                                                                                                                                                                                                                                                                 

                                                         

Комментариев нет:

Отправить комментарий