План роботи на тиждень
Понеділок: 1.
Загальношкільна лінійка "Моє життя, мій вибір". Оголошення плану проведення тижня.
2.
Виховна година "Хочеш бути сучасним? Будь здоровим". (6 кл.)
Вівторок: 1. Анкетування
" Ти і твоє здоров'я". (5-6 кл.)
2. Перегляд
відеофільму " Тютюн - ЯД". (5-9 кл.)
Середа: 1. Розгадування вікторини " Здоровий спосіб життя",
"Формула здоров'я","Що я знаю про здоров'я?".
Розв'язання
кросворду (5-9 кл.)
2.
Мультиплікаційна подорож у Світ здоров'я. (1-4 кл.)
3. Круглий стіл: “Вибір є завжди в кожного з нас” (7-8 кл.)
Четвер: 1.
Виставка-огляд літератури з теми «Орієнтир - здоровий
спосіб
життя» ( Бібліотекар).
2. Конкурс малюнків
" Я здоровий" (1-4 кл.)
П'ятниця: 1. Виховне
заняття з елементами тренінгу «Здоров’я
– цінність нашого життя». (5-9
кл.)
2. Перегляд
відеофільму «Наслідки алкоголю» (5-9 кл.)
3.
Підсумкова лінійка тижню здорового способу життя та безпеки
життєдіяльності «Бережи здоров’я з молоду!», нагородження
переможців конкурсів.
Загальношкільна лінійка
"Моє життя, мій вибір"
1 учень. Третє
тисячоліття - це вік наукового
й технічного прогресу, коли без знань, науки не обійтися жодному з нас. Тай
кожен повинен досягти своїх вершин у житті. А це не завжди легко й просто, тому
що вершин досягають, доклавши великих зусиль. Отже, треба мати силу й міцну
волю, а це доступно лише тим, котрі здорові фізично та духовно. Адже недарма ж
кажуть, що в здоровому тілі - здоровий дух.
2 учень. Хто
здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
3 учень. Хто
здоровий - не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Бо здоров'я - це прекрасно.
Здорово, чудово, ясно!
І доступні до людини
Всі дороги і стежини!
4 учень. Людина
завжди прагнула до зміцнення свого здоров'я, збільшення сили, спритності,
витривалості. Але, на жаль, мрії про здоров'я найчастіше не реалізувалися.
Людина, поки відчуває себе здоровою, не витрачає сили й часу для підтримання
здоров'я. Про здоров'я багато пишуть, говорять, але мало хто про нього
турбується серйозно. У наш час, незважаючи на величезні успіхи в медицині та
поліпшення умов життя, кількість хворих неухильно збільшується, а тривалість
життя зменшується.
5 учень. Ми
- молоді, енергійні й кмітливі. Ми повні сил і енергії. У нас є мрія, бажання,
плани на майбутнє. Щодня ми пізнаємо життя, відкриваємо для себе світ і
розкриваємо світові себе..
6 учень. Ми
прагнемо усе спробувати, випробувати себе і свої сили, усього досягти. Ми
рухаємося вперед, наближаючи власне майбутнє. Ми мріємо про успіх, любов і щастя,
тому що ми - молоді. В нас все життя - попереду! Усе сьогодні в наших руках. І
тільки ми самі відповідаємо за нього.
Анкета «Ти і твоє здоров’я»
Обери свій варіант відповіді
1. Як часто ти миєш руки?
Близько 20 разів на день - 0 балів. Тільки перед їдою і після
прибирання - 1 бал.
Завжди,
якщо вони брудні - 4 бали.
2.
Скільки разів на день
ти чистиш зуби?
Двічі ( уранці й перед сном) - 0 балів. Один раз - 1. Узагалі не чищу - 3.
Двічі ( уранці й перед сном) - 0 балів. Один раз - 1. Узагалі не чищу - 3.
3.
Як часто ти робиш
зарядку?
Щоранку
- 0. Ніколи - 5. Коли змусять батьки - 3.
4. Як часто ти миєш ноги?
Щовечора - 0. Тільки тоді, коли купаюсь - 4. Коли змушує матуся - 2.
5. Як
часто ти хворієш?
Раз на рік або ще рідше - 0. Один -
два рази на рік -1. Кілька разів на рік - 3.
6. Як часто ти їси солодощі?
На свята та у вихідні - 0 Майже
щодня - 4. Коли
захочу й скільки захочу - 6.
7. Як часто ти плачеш?
Забув,
коли це було востаннє - 0. Один - два рази на тиждень - 3. Майже щодня - 5.
8. Чому ти плачеш? Через біль - 0.
Від злості - 4. Через
образу - 2.
9. Скільки часу ти витрачаєш на прогулянку?
Щодня від півтори до двох годин - 0. Щодня менше за годину - 2. Іноді у вихідні - 4. 10.О котрій годині ти лягаєш спати?
Між дев'ятою та о пів на десяту вечора – 0. Після десятої години вечора - 2. Опівночі - 7.
Щодня від півтори до двох годин - 0. Щодня менше за годину - 2. Іноді у вихідні - 4. 10.О котрій годині ти лягаєш спати?
Між дев'ятою та о пів на десяту вечора – 0. Після десятої години вечора - 2. Опівночі - 7.
11.Як співвідносяться маса та зріст твого тіла?
Маса
тіла трохи менша за зріст - 0. Маса
тіла трохи більша за зріст - 2.
Маса
тіла набагато більша за зріст - 6.
12.Скільки часу на день ти дивишся телевізор?
Близько 30 хвилин - 0. Півтори години, але з перервами - 1.
Більше
ніж три години - 2. Дивлюся, доки не набридне - 6.
13.Скільки часу в день ти витрачаєш на виконання
домашнього завдання?
Близько півтори години - 0. Майже
дві години – 3. Більше
ніж три години - 6.
14.Ти можеш швидко й легко піднятися на п'ятий поверх?
Авжеж - 0. Наприкінці можу втомитися -
3.
Дуже втомлююся - 5.
Не можу - 7.
15.Ти відвідуєш яку-небудь
спортивну секцію?
Так – 0. Ні – 5.
Склади набрані бали й оціни результат
Усього я набрав________ балів.
Оцінка отриманого
результату
Якщо тобою набрано від 0 до 5 балів, то
в тебе чудове здоров'я! Нехай так буде й надалі!
Якщо твоя кількість балів від 6 до 20, то в
тебе гарне здоров'я. Працюй над собою, щоб
воно стало ще кращим.
Якщо ти набрав від 21 до 33 балів, то
в тебе середній рівень здоров'я. Тобі слід багато працювати, щоб поліпшити його стан. Ще раз уважно
прочитай запитання тесту
й негайно ж почни виправляти становище.
Якщо набраних
балів більше ніж 34, то ти стоїш на порозі катастрофи. Так жити не можна! Негайно зміни свій спосіб
життя! Якщо тобі важко зробити це самому, звернись по допомогу до батьків або вчителів. Ще раз
переглянь запитання тесту
й постав перед собою мету ліквідувати явні недоліки свого
способу життя. Спробуй скласти план свого
морального й фізичного самовдосконалення. Займися самовихованням.
Виправляй недоліки. Твоє здоров'я вимагає цього.
Вікторина "Що я знаю про здоров'я?"
1. Відповідь: захисна оболонка організму.
2. Відповідь: 7-8 годин.
3.Відповідь: так.
4. Відповідь: Ні.
5. Відповідь: вірус імунодефіциту людини.
6. Відповідь: 4.
7. Відповідь: повітряно-крапельним.
8Відповідь: так.
9Відповідь: так.
10. Відповідь: так.
2. Відповідь: 7-8 годин.
3.Відповідь: так.
4. Відповідь: Ні.
5. Відповідь: вірус імунодефіциту людини.
6. Відповідь: 4.
7. Відповідь: повітряно-крапельним.
8Відповідь: так.
9Відповідь: так.
10. Відповідь: так.
11. Так
12. Так
13. (Малина,
лимон, часник, липа)
14. (Влітку)
15. (Люди,
які купаються взимку в ополонці)
16. (Це
негарно і під нігтями - мікроби, можна захворіти)
17. (Ні,
тому що можна підхопити педикульоз та інші захворювання шкіри)
18 (Лопух,
подорожник)
19.
(Чистотіл)
20. (Можна підхопити бліх, кліщів,
лишай)
Кросворд
1
|
||||||||||||||
2
|
||||||||||||||
3
|
||||||||||||||
4
|
||||||||||||||
5
|
||||||||||||||
6
|
||||||||||||||
7
|
||||||||||||||
8
|
||||||||||||||
9
|
1.
Серйозні розмовки,
суперечки.
2.
Стан ейфорії.
3.
Наслідки
необережного поводження з вогнем.
4.
Основний закон
України.
5.
Пожежонебезпечна речовина.
6.
Пожежонебезпечний
матеріал.
7.
Наркотик.
8.
Обмеження або
позбавлення прав громадян.
9.
Стан напруги, який
виникає в організмі людини під впливом сильних чинників.
Кросворд
(відповіді)
1
|
||||||||||||||
2
|
К
|
А
|
Й
|
Ф
|
||||||||||
3
|
П
|
О
|
Ж
|
Е
|
Ж
|
А
|
||||||||
4
|
К
|
О
|
Н
|
С
|
Т
|
И
|
Т
|
У
|
Ц
|
І
|
Я
|
|||
5
|
Ф
|
А
|
Р
|
Б
|
А
|
|||||||||
6
|
М
|
Е
|
Б
|
Л
|
І
|
|||||||||
7
|
К
|
О
|
К
|
А
|
І
|
Н
|
||||||||
8
|
Д
|
И
|
С
|
К
|
Р
|
И
|
М
|
І
|
Н
|
А
|
Ц
|
І
|
Я
|
|
9
|
С
|
Т
|
Р
|
Е
|
С
|
Вікторина " Формула здоров'я"
Відповіді: 1-так; 2-ні; 3-ні; 4-так; 5-так; 6-так; 7-ні; 8-ні;
9-ні; 10-так; 11-ні; 12-так; 13-так; 14-ні; 15-так; 16-так.
Вікторина " Формула здоров'я"(так або ні)
І.Чи згодні ви, що зарядка - це джерело бадьорості і здоров'я?
2.Чи правда, що жуйка зберігає зуби?
3.Чи правда, що кактуси знімають випромінювання від комп'ютера?
4.Чи правда, що від куріння гине щорічно більше 10000 чоловік?
5.Чи правда, що банани та шоколад піднімають настрій?
6.Чи правда, що морква стримує процес старіння організму?
7.Чи правда, що є нешкідливі наркотики ?
8. Відмовитися від куріння легко?
9.Чи правда, що молоко корисніше від кисло - молочних продуктів?
10.Чи правда, що недостатня кількість сонця викликає депресію?
11. Чи правда, що влітку можна запастися продуктами на весь рік?
12.Чи правда, що кожного дня потрібно випивати два стакани молока для збагачення організму кальцієм?
13.Чи правда, що дітям до 15 років не можна займатися важкою атлетикою?
14.Чи правда, що дітям достатньо спати вночі 8 годин?
15.Чи правда, що жіночий організм звикає до алкоголю швидше ніж чоловічий?
16.Чи правда, що задля здоров'я з-за столу треба вставати з легким відчуттям голоду?
2.Чи правда, що жуйка зберігає зуби?
3.Чи правда, що кактуси знімають випромінювання від комп'ютера?
4.Чи правда, що від куріння гине щорічно більше 10000 чоловік?
5.Чи правда, що банани та шоколад піднімають настрій?
6.Чи правда, що морква стримує процес старіння організму?
7.Чи правда, що є нешкідливі наркотики ?
8. Відмовитися від куріння легко?
9.Чи правда, що молоко корисніше від кисло - молочних продуктів?
10.Чи правда, що недостатня кількість сонця викликає депресію?
11. Чи правда, що влітку можна запастися продуктами на весь рік?
12.Чи правда, що кожного дня потрібно випивати два стакани молока для збагачення організму кальцієм?
13.Чи правда, що дітям до 15 років не можна займатися важкою атлетикою?
14.Чи правда, що дітям достатньо спати вночі 8 годин?
15.Чи правда, що жіночий організм звикає до алкоголю швидше ніж чоловічий?
16.Чи правда, що задля здоров'я з-за столу треба вставати з легким відчуттям голоду?
Вікторина "Що я знаю про здоров'я?"
1.
Що таке імунітет?.
2. Скільки потрібно годин спати за добу дорослій людині?
3. Чи правда, що у болгарському перці міститься більше вітаміну С, ніж у лимоні?
4. Чи правда, що жувальна гумка зберігає здоров’я зубів?
5. Що таке ВІЛ?
6. Скільки прийомів їжі повинно бути за добу, щоб бути здоровим?
7. Яким шляхом передається грип?
8. Чи правда, що морква уповільню процес старіння організму?
9. Чи правда, що банани підіймають настрій?
10. Чи правда, що за добу потрібно випивати 2 стакани молока?
2. Скільки потрібно годин спати за добу дорослій людині?
3. Чи правда, що у болгарському перці міститься більше вітаміну С, ніж у лимоні?
4. Чи правда, що жувальна гумка зберігає здоров’я зубів?
5. Що таке ВІЛ?
6. Скільки прийомів їжі повинно бути за добу, щоб бути здоровим?
7. Яким шляхом передається грип?
8. Чи правда, що морква уповільню процес старіння організму?
9. Чи правда, що банани підіймають настрій?
10. Чи правда, що за добу потрібно випивати 2 стакани молока?
11. Чи правда,
що жіночий організм звикає до алкоголю швидше ніж чоловічий?
12 .Чи правда, що задля здоров'я з-за
столу треба вставати з легким відчуттям голоду?
13. Які рослини використовують для
зниження температури тіла і для лікування від застуди?
14. В яку пору року краще всього
починати загартовуватися?
15. Хто такі "моржі"
16. Чому не можна гризти нігті?
17. Чи можна
давати свою гребінець іншим людям?
18. Листя якої рослини використовують
при ударі і кровотечі?
19. Сік якого рослини використовують
замість йоду?
20. Чому не можна гладити бездомних
кішок і собак?
Виховна година "Хочеш бути сучасним?
Будь здоровим". (6 кл.)
Мета:
-
формувати
моральні основи дитячої особистості;
-
виховувати
потребу в самовдосконаленні та самовихованні;
-
надати учням інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що
впливають на здоров’я.
Хід заходу
Виховний захід
відбувається в класі. На класній дошці вгорі написано назву виховного заходу та
аркуш з правилами проведення виховної години, пісковий годинник та дерево
життя.
Учитель: Добрий день, дорогі
друзі! Ви — молоді, завзяті та кмітливі, сповнені сил та енергії.
У вас багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте
життя, відкриваєте для себе світ і розкриваєте світу себе. Ви хочете все
осягнути, усе зрозуміти й бути зрозумілими. Ви прагнете все спробувати,
випробувати себе і свої сили, ствердитись як людина й особистість, усього
досягти.
Ви мрієте про успіх, кохання і щастя, бо ви — молоді.
Уже сьогодні у своїх руках ви тримаєте своє майбутнє. І лише ви самі
відповідальні за нього. Уже від вас і від ваших сьогоднішніх рішень залежить,
якими ви будете.
Щороку все більше свідомої молоді обирає здоровий спосіб життя і спрямовує
свої зусилля на збереження та зміцнення свого здоров’я. Адже саме здоров’я є
тим чарівним ключем, який відчиняє двері можливостей прагнути та досягати,
омріювати та здійснювати, реалізовувати та розвивати себе, встановлювати
орієнтири майбутнього. А зараз ви хочете насолоджуватися життям, крокувати в
ногу з часом, не відставати від моди.
Мода — це стиль, це спосіб життя. Ви — люди нового тисячоліття. Нове
сьогодення зумовлює нову моду. Сучасна мода
одна — здоров’я. Бути здоровим — красиво, модно, стильно, класно.
По-справжньому сучасний еталон краси — здорова людина, яка обирає здоровий
спосіб життя.
Наша зустріч присвячена проблемі здоров’я, а саме виробленню власного
відповідального ставлення до здоров’я, до впливу шкідливих звичок.
Здоровий спосіб життя — чи життя для власної насолоди? — спробуємо дати
відповідь.
Вправа 1 «Знайомство»
Мета: підготувати учасників до роботи. Створити комфортну атмосферу, хороший
настрій, сприяти згуртованості класу.
Учитель дає завдання: написати на аркуші паперу по вертикалі своє ім’я, а
навпроти кожної букви написати прикметник — рису, яка вам властива. По черзі
кожен учасник представляє себе.
Вправа 2 «Очікування»
Мета: визначити сподівання й очікування учасників від заняття.
Учитель дає учням завдання на круглих жовтих стікерах написати свої
очікування від виховної години. Потім кожен з учнів по черзі виголошує свої
очікування та приклеює стікери у верхню частину символічного «піскового
годинника», який прикріплений на дошці. Це маленькі піщинки.
Вправа 3 «Прийняття правил під час виховної роботи»
Мета: сприяти створенню робочої та доброзичливої атмосфери під час роботи.
Учитель: Для ефективної роботи на
виховній годині, тобто для досягнення поставленої мети, завдань і створення
дружньої, творчої атмосфери, необхідно дотримуватися правил роботи. На виховній
годині немає правильних і неправильних відповідей; цінна думка кожного.
Учитель
зачитує правила з плаката
1. Умійте слухати одне одного.
2. Говорити повинен хтось один.
3. Говорити слід по суті.
4. Необхідно ділитися думками вголос.
5. Необхідно поважати почуття інших.
7. Висловлюватися слід, спершу піднявши руку.
8. З повагою ставтеся до всiх без винятку.
9. Дотримуйтеся регламенту.
Вправа 4 «Що впливає на ваше здоров’я»
Мета: визначити фактори, які впливають на здоров’я людини, показати залежність
здоров’я від особистої позиції індивіда до цих факторів.
Учитель: Учасники об’єднуються у
дві команди та отримують завдання:
1. На жовтих стікерах напишіть фактори, що позитивно впливають на здоров’я.
2. На червоних стікерах напишіть фактори, що негативно впливають на
здоров’я.
Учасники тренінгу прикріплюють листки на дерево життя, червоні аркуші на
одну частину дерева, жовті на іншу.
Обговорення
Учитель: Яких факторів більше: позитивних
чи негативних?
Учні відповідають
Учитель: Які, на вашу думку,
важливіші?
Учні відповідають
Учитель: На які фактори ми можемо
впливати? Яким чином?
Учні відповідають
·
спадковості — на 20 %;
·
рівня медицини — на 10 %;
·
екології (стану довкілля) — на 20 %;
·
способу життя — на 50 %.
Кожен фактор сам по собі є абсолютно нейтральним. І лише тоді, коли
додається певна ознака його впливу на наше здоров’я, він набуває негативного чи
позитивного значення. (Наприклад, забруднені водойми підвищують рівень радіації
— це негативна екологічна ситуація, а чисте повітря, багато кущів і дерев —
ознаки гарної екології.)
Учитель:Що називаємо здоровим
способом життя?
Учні відповідають
Вправа 5 «Здоровий спосіб життя — це...»
Мета: активізувати відчуття важливості здоров’я, закріпити знання про «колесо
життя».
Учитель: Учасники об’єднуються у
дві команди та отримують завдання: розкрити поняття «здоровий спосіб життя» у
малюнках. Потім групи презентують свою роботу.
Учні отримують однаковий набір картинок, які включають складові здорового
способу життя: фізкультура, здорове харчування, особиста гігієна, загартування,
режим дня, масаж, дихальні вправи, т. д. і прикріпляють на ватман та мають
пояснити які саме дії людини дають їй можливість бути здоровою.
Учитель:
Спосіб життя — той
чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки, він зберігає і
покращує здоров’я. ЗСЖ — це все в людській діяльності, що стосується збереження і зміцнення
здоров’я, усе, що сприяє виконанню людиною своїх людських функцій через
діяльність з оздоровлення умов життя — праці, відпочинку, побуту.
Підведення підсумків
Учні відповідають
Учитель: Що дізналися корисного?
Учні відповідають
Учитель: Який висновок зробили
для себе?
Учні відповідають
В процесі відповідей учитель звертає увагу на пісковий годинний. Учні
перевішують «піщинки» з верхньої частини, якщо сподівання сповнилися.
Учитель: Візьміть з собою знання,
отримані на нашій зустрічі, та поради «Путівника здоров’я», який ви зараз
тримаєте у руках. Там ви знайдете багато цікавих порад, зокрема про ритми життя
людини, які, я маю надію, стануть вам у пригоді.
Вони допоможуть приймати вірні рішення, долати труднощі, вдало обходити
«підводні рифи та течії», яких сповнене «життєве море».
Будьте наполегливими та впевненими у своєму успіху!
Хай щастить вам на шляху до власного здоров’я!
Вікторина " Здоровий спосіб життя"
(5-9 кл.)
1. Одне з правил протипожежної безпеки
болгарською звучить так: «Не пушете в леглото!» Перекладіть його рідною мовою.
1. Не паліть у приміщенні 3. Палити заборонено
2. Не паліть у ліжку 4. Місце для паління
2. На думку А. П. Чехова, горілка, хоча й біла, але червонить ніс. А що вона чорнить?
1. Репутацію 3. Здоров’я
2. Душу 4. Совість
3. Ви можете заразитися ВІЛ через укус комара?
1. Так 2. Ні
4. Коли відзначається Всесвітній день здоров'я?
1. 7 лютого 2. 17 березня 3. 7 квітня
5.Що означає в перекладі з латині слово vita, від якого пішов вітамін?
1. Мрія 2. Вода 3. Життя
1. Не паліть у приміщенні 3. Палити заборонено
2. Не паліть у ліжку 4. Місце для паління
2. На думку А. П. Чехова, горілка, хоча й біла, але червонить ніс. А що вона чорнить?
1. Репутацію 3. Здоров’я
2. Душу 4. Совість
3. Ви можете заразитися ВІЛ через укус комара?
1. Так 2. Ні
4. Коли відзначається Всесвітній день здоров'я?
1. 7 лютого 2. 17 березня 3. 7 квітня
5.Що означає в перекладі з латині слово vita, від якого пішов вітамін?
1. Мрія 2. Вода 3. Життя
6. Людина може «пройти» аналіз на ВІЛ,
який дасть негативний результат, але все ж бути інфікованою ВІЛ?
1. Так 2. Ні
7. У яку пору року краще всього починати загартовуватися?
1. Взимку 3. Восени
2. Влітку
8. З повсякденних продуктів харчування, які найнебезпечніші для здоров'я?
1. Так 2. Ні
7. У яку пору року краще всього починати загартовуватися?
1. Взимку 3. Восени
2. Влітку
8. З повсякденних продуктів харчування, які найнебезпечніші для здоров'я?
9. Чи є вакцина щоб захистити людей від
ВІЛ – інфекції?
1. Так 2. Ні
10. А. П. Чехов говорив: «Цілувати жінку, яка палить, усе одно, що цілувати...» Продовжте його висловлення.
1. Цілувати цигарку 2. Цілувати смітник 3. Цілувати попільничку
11. Чи правда, що жіночий організм звикає до алкоголю швидше ніж чоловічий?
1. Так 2. Ні
12. Чи правда, що влітку можна запастися вітамінами на весь рік?
1. Так 2. Ні
13. Що, згідно з відомим гаслом, є запорукою здоров'я?
1. Чистота 3. Збалансоване харчування
2. Спорт
14. Як називається наука про здоров'я?
1. Біологія 3. ОБЖД
2. Валеологія
15. Яка середня тривалість життя в Україні?
1. 75 років 2. 82 роки 3. 64 роки
16. Для нормального функціонування людині необхідно в день 2,5 кілограма цієї речовини. Що це?
1. Так 2. Ні
10. А. П. Чехов говорив: «Цілувати жінку, яка палить, усе одно, що цілувати...» Продовжте його висловлення.
1. Цілувати цигарку 2. Цілувати смітник 3. Цілувати попільничку
11. Чи правда, що жіночий організм звикає до алкоголю швидше ніж чоловічий?
1. Так 2. Ні
12. Чи правда, що влітку можна запастися вітамінами на весь рік?
1. Так 2. Ні
13. Що, згідно з відомим гаслом, є запорукою здоров'я?
1. Чистота 3. Збалансоване харчування
2. Спорт
14. Як називається наука про здоров'я?
1. Біологія 3. ОБЖД
2. Валеологія
15. Яка середня тривалість життя в Україні?
1. 75 років 2. 82 роки 3. 64 роки
16. Для нормального функціонування людині необхідно в день 2,5 кілограма цієї речовини. Що це?
1. Овочі 2. Вода 3. Повітря
№ запитання
|
Правильна відповідь
|
1
|
3
|
2
|
1
|
3
|
2
|
4
|
3
|
5
|
3
|
6
|
1
|
7
|
2
|
8
|
Чіпси, сухарики,
напівфабрикати, тощо
|
9
|
2
|
10
|
2
|
11
|
1
|
12
|
2
|
13
|
1
|
14
|
2
|
15
|
3
|
16
|
2
|
Круглий стіл: “Вибір є завжди
в кожного з нас” (7-8
кл.)
Мета: розглянути і обговорити на засіданні «круглого столу»
історію виникнення і поширення шкідливих звичок у суспільстві, проаналізувати
ситуацію з даної проблеми в наш час і зробити акцент на знайденні шляхів виходу
із наявної важкої ситуації.
Обладнання:
- мультимедійний
проектор;
- презентація
PowerPoint;
- плакат
«Етапи»;
- виставка
дитячих робіт (ілюстрації, малюнки).
Учасники: адміністрація ліцею, вчителі, учні, практичний психолог, лікар –
нарколог, представник кримінальної міліції у справах дітей.
Хід заняття
І. Вступне слово класного керівника.
Речовини, які вважають наркотиками, визначені Конвенціями від 1961, 1971,
1988 рр. та Національним переліком речовин, що визнаються наркотиками.
Наркотиками визнаються речовини, які за трьома критеріями (медичним,
соціальним, правовим) приносять величезне лихо як особистості, так і
суспільству в цілому.
У поняття токсичні речовини, входять окремі види ліків, що не визнані
наркотиками згідно з Конвенціями і Національним переліком, але мають суттєвий
вплив на розвиток наркотизації.
Структура наркотизації неповнолітніх в Україні представлена наркотичними
речовинами різних видів і якості. Найбільш характерним для підліткового віку є
комбіноване вживання різних груп і видів наркотиків однієї групи.
Замість назви «наркотики» стали використовувати термін «психотропні
речовини». Втім, для простоти сприймання матеріалу ми будемо використовувати
термін – «наркотики».
Згідно з Класифікацією ВООЗ десятого (останнього) перегляду (1989 р.) в
перелік наркотиків включено:
- алкоголь; опіати; канабіс;
- седативи
(гіпнотичні); кокаїн; стимулятори (у тому числі
кофеїн);
- галюциногени; тютюн; летючі речовини;
- неідентифіковані
речовини, що приймаються з псиоактивною метою.
Головна ознака наркотиків – наявність визначеного, або не визначеного
психоруйнівного ефекту.
Відповідно до специфіки дії наркотиків, їх можна розділити на такі головні
групи:
- гіпнотичні
засоби; стимулюючі засоби;
- галюциногенні
засоби; неідентифіковані.
ІІ. Вчитель
Серед головних причин дитячої та підліткової наркоманії чинне місце посідає
вплив оточення, друзів та компанії. Потрапивши у компанію, де вживають
наркотичні речовини, підліток часто починає вживати наркотики, тому що боїться
бути «білою вороною». Для нього дуже важливо увійти до компанії та
пристосуватися до неї, якщо підлітка «визнали своїм», він відчуває залежність і
підтримку компанії, друзів.
Саме в цей час вплив товаришів може бути особливо сильним на думки,
поведінку, дії. Підліток може не помічати і відчувати цього. Коли товариші і
друзі починають курити сигарети, вживати алкогольні напої або наркотики, досить
важко сказати: «Ні, я не хочу». Він може злякатися втратити друзів, компанію. У
цій важкій ситуації важливо вміти зробити правильний вибір.
Установки на вживання наркотиків особливо швидко формуються під тиском
негативного оточення. Таким значимим оточенням для підлітків стає негативно
спрямована група однолітків. Залучення до норм таких груп (субкультурних норм)
здійснюються через:
навіювання – через молодіжну філософію вільного поводження з наркотиками,
провокуючі знання;
відчуття – задоволення від участі у незвичних групах;
свідомість – залежно від ставлення оточуючих і групи, коли спонукання до
вживання є обов’язковою умовою знаходження у групі.
Визначеність установок особистості вживати наркотичні речовини виявляється
в появі якісно нових механізмів групової поведінки і психічної активності, які
орієнтують її на здійснення відповідно до ціннісних субкультурних норм.
Розвиток простого механізму мотивації забезпечується переключенням
емоційного відношення до наркотиків на набуті ними в досвіді стимули їх
вживання.
Наркомани зі стажем знають, що назад вороття майже не буває, але ніхто з
них новачків зупиняти не буде. Вживання наркотиків має ще нерегулярний
характер.
У цей період особа здобуває потребу ділитись наркотиками, переказувати
іншим міфи наркосубкультури. Для підлітка стає характерним певний альтруїзм по
відношенню до однолітків з наркотичною орієнтацією. Вони бажають «відкрити очі»
своїм друзям, залучити їх до «наркотичного кайфу», поділитись наркотичним
засобом, навчити його вживати. Це явище називається прозелітизмом. Водночас
відбувається його рольове визначення в наркогрупі. Визначається «хто є хто».
Слабкі стають «шістками», «кроликами». Сильні – «діловими». Відтак з’являються
проблеми поведінкового характеру. Вони відповідають визначеним у наркогрупі
ролям. При цьому, загальною метою стає придбання наркотику.
Для субкультурних груп характерна спільна психічна залежність. Вона
характеризується наявністю особливого психологічного стану референтної групи – контактного
«наркотичного кайфу». Молода людина приймає відведену для неї роль у груповій
диференціації. Контактний наркотичний кайф – це збочена симпатія, що виникає у
новачків до своїх товаришів по нарковживанню. Може проявлятися при зустрічі з
незнайомими наркотизованими особами. Дуже швидко зав’язують приятельські
стосунки, ставлять один до одного без упереджень, допомагають один одному.
Контактний наркотичний кайф визначається особливим емоційним піднесенням під
час групового вживання наркотиків. Споглядання за товаришем, який споживає
наркотик, може принести задоволення. Якщо молода людина працює, то може скоїти
аморальний або кримінальний вчинок, аби тільки добути для себе і групи гроші чи
необхідні дозу наркогенного засобу. У такому стані людина починає позбуватись
прихильності рідних. Може вдатись до пограбування своїх близьких. У разі
неможливості задовольнити своїх друзів, відчуває провину, знижує самооцінку.
Тільки перші ін’єкції не викликають страху у споживачів. Через певний час
молода людина починає розуміти, про що саме йшлося – про «систему», «торбу».
Опинитися у «системі», «торбі» на жаргоні споживачів наркотиків означає стати
узалежненим від наркотиків. Це означає включення у жорстокий системний ритм
життя «наркотик – людина». Підкорити всю свою волю, знання і бажання для його
добування, оскільки у разі відсутності наркотику фізично і психологічно тяжкий
стан – абстиненція.
У випадку, коли молоді людини тільки починають вживати наркотики, вони
недостатньо поінформовані про такі речі, як «брудна голка», «брудне введення»,
«передозування». Вони покладаються на тих, в кого є «досвід». Саме тому
останнім часом зросла кількість ВІЛ – інфікованих підлітків, які інфікувались
через спільну голку або спільну рідину у наркогрупі.
ІІІ. Запитання до присутніх .
1. Що, на Вашу думку,
зумовило зростання даної проблеми серед молоді?
2. Які Ви бачите шляхи
виходу із даної ситуації?
ІV. Учнівські повідомлення.
Куріння
Куріння тютюну – одна з «молодих» шкідливих звичок, яка має майже 500-літню
історію, початок їй було покладено відкриттям Колумбом Америки. Після
захоплення тютюном, що нібито стимулює сон, знімає втому, заспокоює біль,
людство побачило серйозні негативні наслідки, що спостерігалися внаслідок його
систематичного вживання. Так, нікотин, що міститься в тютюні, впливає на
настрій курця і викликає оманне відчуття певного благополуччя і спокою. Але це
тільки на початковій стадії вживання. Доведено, що систематичне куріння у
підлітковому віці дуже шкідливо впливає на розвиток організму. Зокрема,
гальмується процес статевого дозрівання, уповільнюється ріст, погіршується
розвиток грудної клітки та м’язів, шкіра втрачає свою еластичність, з’являються
зморшки. Внаслідок куріння у багатьох молодих людей постійно болить голова і
послаблюється пам’ять, знижується концентрація уваги, порушуються сон і апетит.
Алкоголь
Важко переконати людину в тому, що вживання алкоголю небезпечне, на тлі
існуючих численних тверджень про його нібито тонізуючу дію.
Чи не тому 28000 з 100000 українців вкорочують собі вік?
Так. Алкоголізм – це хвороба. Зрозуміло, що вживання спиртних напоїв і
зловживання ними – ще не хвороба. Однак це той шлях, що може призвести до
хвороби. Найчастіше на нього стають люди, що легко попадають під вплив
«авторитетів», – молоді люди з слабкими нервами, ті, хто конфліктує зі своєю
сім’єю чи суспільними нормами. Іноді основним мотивом спробувати алкогольні
напої стає цікавість, але частіше причина саме в складних, неприємних
відносинах, що склались в колі друзів чи в сім’ї. Дуже небезпечне бажання
молодих людей пити заради підтримки компанії, створення гарного настрою, або
для того, щоб бути схожим на дорослих.
Людині, яка вживає алкоголь, здається, що його невелика доза притупляє
неприємні відчуття, знімає втому. Виникає уявне відчуття благополуччя і
звільнення від турбот і тривог, поліпшується самопочуття.
На жаль, захоплення малими дозами, рано чи пізно
призводить до систематичного вживання алкоголю. Поступово справа доходить до
алкоголізму, а це найпростіший шлях до деградації особистості.
Наркотики
Наркотики – це справжнє лихо у всіх країнах світу. Наркотики стали причиною
передчасної смерті багатьох людей. У цей вир втягуються юнаки, дівчата і навіть
діти.
Наркотики – це речовини, які завдають величезну шкоду як окремій
особистості, так і суспільству в цілому.
Наркотики можна розділити на легалізовані і нелегалізовані. Легалізовані
наркотики – тютюн, алкогольні напої, ліки, кава, чай, засоби побутової хімії,
рослини тощо.
Нелегалізовані наркотики – коноплі, героїн, кокаїн та інші, занесені до
міжнародного переліку заборонених психотропних речовин.
Всі наркотики характеризуються руйнівним впливом на фізичний та психічний
стан здоров’я підлітків і їхню соціальну поведінку. Трагедія полягає в тому, що
для деяких людей (особливо молодих) навіть одноразового вживання наркотику може
бути достатньо, щоб опинитися у полоні наркотичної залежності.
Наркотики – це страшно! Зроби свій вибір.
V. Запитання присутніх один до одного.
- Яке
місце куріння серед шкідливих звичок?
- Як
потрібно боротись проти куріння неповнолітніх?
VІ. Учнівські повідомлення під рубрикою «Цікаво знати».
- У
жовтні 1992 року людство відмічало сумний 500-річний ювілей залучення до
тютюну. Правда, знайомство людей з тютюном відбулось раніше, до відкриття
Америки. Так, у Єгипті при розкопках могил фараонів були знайдені глиняні
курильні люльки. Геродот, розповідаючи про скіфів, зазначав, що ті вдихали
дим рослин, які спалювали. У стародавній китайській літературі, можна
знайти свідоцтва куріння тютюну, на зображеннях на давніх індійських
картинках. Куріння тютюну мало місце у Стародавній Азії. Однак більшість
народів дізнались про тютюн лише після відкриття Колумбом Америки у 1492
році, в Європі розповсюдження тютюну стало відбуватися після того, як у
1496 році Колумб вдруге прибув до Америки. Його супутник – іспанський
монарх Роман Пано, вивіз з провінції Рабачо на острові Гаїті насіння
тютюну і вперше посіяв його в Іспанії як декоративну рослину. З Іспанії
тютюн потрапив у Португалію.
- У 1560
році французький посол Жан Ніко подарував своїй королеві Катерині Медичі
листя тютюну у вигляді порошку для нюхання. На його думку, листя тютюну
мало лікувальні властивості, вгамовувало головний біль. Від прізвища Ніко
і пішла назва тютюну – нікотин. Мода нюхати тютюн розповсюджувалась і в
наших країнах. Лікарі стверджували, що тютюн виліковує різні хвороби.
Купці скуповували тютюн в Америці і обмінювали його на коштовності. В
Росії куріння з’явилося тільки у XVІІ столітті.
- Горілка
(«хлібне вино», як говорили на Русі) з’явилась в південних давньоруських
містах лише в кінці XVІ ст. За однією версією, її завезли генуезькі купці,
за іншою німецькі. Першим з царів, хто провів ряд послідовних заходів по
монополізації винної торгівлі, був Іван Грозний. Він жорстоко карав тих,
хто таємно займався винокурінням і підпільно продавав горілку
(корчумарив). В той самий час в царевих кабаках, перший з яких було
відкрито у Москві, пияцтво схвалювалося. З 1555 року кабаки почали
розповсюджуватися по всій Росії. Протягом всього XVІІ ст. простий люд ніс
царю багаточисельні поклони з проханням обмежити виноторгівлю, так як
багато хто «п’є і жахливо бродяжить». В 1652 році пішов ряд обмежень: цар
Олексій Михайлович заборонив торгівлю горілкою по неділях, середах і
п’ятницях, а також у Різдвяний та Петрівський піст. Влітку торгівля дозволялась
з трьох годин дня і закінчувалась «за годину до вечора», а взимку – «в
оддачу годин денних».
VII. Психологічний тренінг на тему «Курити чи не курити».
(Учасники розділяються на групи. Кожна з них отримує картку з описом
ситуації, яку необхідно вирішити. Перед учасниками розкладаються картки. Кожна
з груп вибирає одну з карток. Користуючись схемою прийняття рішень, групи мають
знайти вихід із запропонованої ситуації).
Ситуація: «багато моїх друзів курять і мені пропонують закурити».
Проблема, яку повинні вирішити групи: «закурити чи не
закурити».
Після обговорення завдання групи представляють свої виходи з проблемної
ситуації для обговорення в загальному колі учасників.
Питання для обговорення:
- Чому ми
вибрали саме цю картку?
- Що ми
виграли, отримавши саме цю картку?
- Що ми
втратили, коли зробили свій вибір?
Картки прийняття рішень
Картка 1
|
Картка 2
|
Картка 3
|
Не встояв і погодивсяз пропозицією
|
Агресивно відмовився
|
Відмовився і розповівпро шкоду куріння
|
До уваги тренера: тренер нагадує учасникам схему прийняття
рішень, яка допоможе у вирішенні проблем та життєвих ситуацій. Плакат «Етапи»
висить на стіні. Важливим є якщо учасники наводять приклади ситуацій,
розширюючи їх, додаючи нових елементів. Це є ознакою активного збагачення
досвіду учасників. Але це не повинно завдавати шкоди аналізу тих чи інших дій.
VIIІ. Підсумки «круглого столу».
Виховне заняття з елементами тренінгу
«Здоров’я –
цінність нашого життя». (5-9 кл.)
Мета: дати учням поняття щодо
здорового способу життя, довести пріоритети здоров’я серед інших цінностей
людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття підлітка; формувати
у підлітків прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню
власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.
Обладнання: виставка літератури з теми; плакат з правилами групи;
дерево (очікування) і кольорові папірці у формі листочків; заготовки квіточок;
сонечко з променями, хмаринки; прислів’я, надруковані на окремих аркушах;
бінго-форми, музика для релаксації, ручки або олівці
Хід заняття
I. Вступне слово учителя
Учитель: В усі часи люди піклувалися про своє здоров’я,
винаходили нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм.
Наші
предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи, або чорні сили (відьми,
чаклуни). Ще хвороби пов’язували із карою богів, рятуючись від якої, люди
намагалися задобрити їх дарами і жертвами.
Серед своїх богів давні
греки з особливою шаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок –
Гігієї та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі
медицини- гігієна), а друга лікувала
та зцілювала людей (звідси вислів: «Панацея
від усіх бід»).
ІІ. Оголошення теми та мети
ІІ. Оголошення теми та мети
Учитель: Тема сьогоднішнього
заняття: «Здоров’я – цінність нашого життя». І поговоримо ми про здоров’я, про
активну життєву позицію, спробуємо визначити власні духовні цінності та їх
вплив на наше життя.
IIІ. Основна частина
1. Знайомство. Вправа «Бінго»
1. Знайомство. Вправа «Бінго»
Мета: допоможе учасникам заняття-тренінгу більше дізнатись
одне про одного, створити дружню атмосферу, оскільки перемога кожного залежить
від співпраці з іншими, розвиває позитивні емоції.
Учні сидять по колу.
Підготувати бінго-форму за зразком (Додаток 1), заповнивши її характеристиками на власний розсуд. Зробити ксерокопії для кожного учасника.
Підготувати бінго-форму за зразком (Додаток 1), заповнивши її характеристиками на власний розсуд. Зробити ксерокопії для кожного учасника.
1.
Звільніть місце для гри.
2.
Роздайте бінго-форми.
3.
Кожен учасник шукає тих, хто відповідає заданій
характеристиці, і просить поставити підпис у відповідній клітинці.
4.
Важливо! Ніхто не має права ставити підпис двічі в одній
бінго-формі.
5.
Той, хто першим збере підписи у всіх клітинках, вигукує:
«Бінго!»
6.
Гра продовжується до тих пір, поки кілька гравців
(наприклад троє) вигукнуть: «Бінго!»
7.
Характеристики для бінго-форми:
-
Грають на музичному
інструменті
-
Розмовляють іноземною
мовою
-
Регулярно займаються
спортом
-
Є єдиною дитиною в родині
-
Мають більш як двох братів
чи сестер
-
Не люблять дивитись футбол
-
Доїли корову або козу
-
Мають удома кота
-
Уміють готувати борщ
2.
Обговорення правил групи
Правила – це закони групи, за якими вона живе, під час проведення тренінгу. Учитель з учасниками обговорює правила спілкування в групі. Орієнтовні правила можуть бути:
- дотримуватись регламенту (пунктуальність);
- слухати і чути;
- бути активним;
- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
- не критикувати: кожен має право на власну думку;
- конфіденційність;
- взаємоповага;
- говорити коротко, по черзі;
- правило піднятої руки;
- право ведучого тощо.
Правила – це закони групи, за якими вона живе, під час проведення тренінгу. Учитель з учасниками обговорює правила спілкування в групі. Орієнтовні правила можуть бути:
- дотримуватись регламенту (пунктуальність);
- слухати і чути;
- бути активним;
- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
- не критикувати: кожен має право на власну думку;
- конфіденційність;
- взаємоповага;
- говорити коротко, по черзі;
- правило піднятої руки;
- право ведучого тощо.
3. Очікування учасників
Мета: визначити сподівання й
очікування учасників щодо проблематики заняття.
Хід вправи: Учасникам роздаються
невеликі стікери (кольорові папірці), вирізані у формі листочків. Учитель
просить написати на них, чого саме підлітки чекають від заняття. Потім усі по
черзі промовляють свої очікування та прикріплюють на плакаті із зображенням
великого дерева.
4.Вправа «Коло здоров’я»
Учитель: Давайте порівняємо наше
здоров’я із Сонцем. Чому? Тому що Сонце зігріває своїм теплом усе живе на
Землі. Ще Сонце нагадує нам коло. А коло — це одна з назв Сонця в українській
міфології.
Учитель звертається
до плаката, де символічно зображене Сонце. Учні об’єднуються у дві групи
(Гра-руханка
«Знайди пару». Мета: об’єднатися в групи , емоційне розвантаження,
розвиток креативності, уміння використовувати невербальні засоби спілкування.
Учням необхідно утворити групи за певним принципом, учасники отримують папірці
з зображенням квітів та автомобілів, таким чином утворюючи дві команди) й
отримують завдання визначити, що допомагає людині бути здоровою, з чого
складається здоров’я людини, без чого не можна уявити собі здорової людини.
Діти пишуть відповіді на кольорових смужках паперу і прикріплюють їх до сонця.
5. Мозковий штурм „ Що таке здоров’я?”
Час
виконання 5 хв.
Мета: Ввести учасників тренінгу в
тему; актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоров'я; дати
визначення «здоров'я».
Учитель:
Учитель:
- Коли ми вітаємось один з
одним, ми говоримо «Здрастуй!» Тим самим бажаємо здоров'я, тобто чогось
важливого у нашому житті.
Давайте тепер спробуємо дати визначення поняттю здоров’я.
Давайте тепер спробуємо дати визначення поняттю здоров’я.
Учні висловлюють
свої думки. Після обговорення учитель відкриває на дошці визначення здоров’я
ВООЗ:
«Здоров'я - це стан повного фізичного, душевного та
соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад»
Основною метою здоров’я є повноцінне життя й активне
довголіття.
Учитель: Кожен
знає, що наше здоров’я залежить від багатьох чинників, у тому числі від способу
життя. Той, хто веде здоровий спосіб життя, зазвичай спокійніший і більш
врівноважений. А хто неуважний до свого здоров’я, той часто нервує, конфліктує,
хворіє, не вірить в себе. А коли людина втрачає віру у власні сили, то перестає
цінувати саму себе і навіть може заподіяти собі шкоду, наприклад, почати палити
або вживати алкоголь. Мовляв, от я «крутий»! Саме тому учням роздаються «хмаринки», на
яких потрібно написати фактори, які шкодять здоров’ю. Потім «хмаринки»
прикріплюються на «Коло здоров’я». Учні діляться враженнями,
емоціями, висновками, які вони зробили для себе. Після виконання вправи
робиться висновок, що здоров’я потрібно берегти.
Гра
– розминка „ Масаж ”
Мета: релаксувати учасників, підвищити рівень групової
згуртованості.
Хід вправи: Всі учасники встають у коло. Учитель пропонує повернутися праворуч і покласти руки на плечі учаснику, який стоїть попереду. Далі всі йдуть по колу і роблять масаж під час слів вчителя: „ Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, талію, вертаємось по хребту до плечей. Зупинилися, зробили оберт на 180º. А тепер „віддячимо” за завзятість своїх партнерів.
6. Вправа-дослід «Моє здоров’я» (розірвання кольорових квіточок)
Хід вправи: Всі учасники встають у коло. Учитель пропонує повернутися праворуч і покласти руки на плечі учаснику, який стоїть попереду. Далі всі йдуть по колу і роблять масаж під час слів вчителя: „ Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, талію, вертаємось по хребту до плечей. Зупинилися, зробили оберт на 180º. А тепер „віддячимо” за завзятість своїх партнерів.
6. Вправа-дослід «Моє здоров’я» (розірвання кольорових квіточок)
Учні отримують кольорові квіточки.
- Уявіть, що ці кольорові квіточки - це
ваше здоров’я.
Давайте спробуємо розірвати їх. Легко вони розірвалися? А тепер спробуйте
зробити так, щоб ця квіточка (уявне наше здоров'я) стала знову цілою.
Учитель: Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від нього. Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливими у збереженні здоров’я.
Висновок: відновити зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо.
Учитель: Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від нього. Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливими у збереженні здоров’я.
Висновок: відновити зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо.
7. Виготовлення колажу «За
здоровий спосіб життя»
Учні, які отримали червоні квіточки
об’єднуються в одну команду, сині — в іншу команду
1. Здоровий сон
2. Виконувати режим дня
3. Загартовуватися
4. Займатися спортом
5. Активно відпочивати
6. Добре харчуватися
7. Слідкувати за гігієною тіла
8. Ні! Шкідливим звичкам
9. Віра, любов, довіра близьким людям, гарні
стосунки з друзями
10.
Корисна
праця
- А як ви вважаєте, чи комфортно почуває себе сонечко за
хмарами? Що нам потрібно зробити, щоб звільнити його? Звичайно ж, дотримуватися здорового способу життя.
8. Вправа „ Як
розпорядитися своїм життям?”
Мета: навчити учнів визначати власні духовні
цінності, вплив духовних цінностей на своє життя.
Хід вправи: На
початку учитель пояснює правила, за якими буде відбуватися рольова гра під
назвою „ Як розпорядитися своїм життям?”, і наголошує, що вона допоможе кожному
з учасників знайти відповідь на це запитання. Пояснюючи правила гри,
учитель роздає учасникам папірці.
Інформація для учителя: чим реалістичніше буде організовано гру, тим краще буде результат. До початку гри учитель переглядає список „ товарів ” на продаж і пише назву кожного на аркуші або надає аркушу форму «товару».
Інформація для учителя: чим реалістичніше буде організовано гру, тим краще буде результат. До початку гри учитель переглядає список „ товарів ” на продаж і пише назву кожного на аркуші або надає аркушу форму «товару».
Запитання для обговорення:
- Яка покупка подобається вам понад усе? Чому?
- Чи шкодуєте, що зробили якусь покупку? Чому?
- Чи хотілося б вам змінити правила гри? Чому?
- Чому ви навчилися, виконуючи цю вправу?
- Яка покупка подобається вам понад усе? Чому?
- Чи шкодуєте, що зробили якусь покупку? Чому?
- Чи хотілося б вам змінити правила гри? Чому?
- Чому ви навчилися, виконуючи цю вправу?
Коментар учителя: наші духовні цінності впливають на те, як ми
витрачаємо власний час та ресурси. В обговоренні необхідно звернути увагу
учасників на такий висновок: правила гри можна змінити, але життя - це не гра.
Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому
рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не
можна передбачити, які можливості залишаться відкритими для тебе через тиждень
або рік. Тобі завжди бракуватиме часу, варіантів вибору грошей, можливостей
тощо. Ти повинен будеш платити за кожен свій вибір у житті – і часто ця плата буде
перевищувати твої сподівання.
ІV. Підведення
підсумків заняття
Мета: отримати від кожного учасника інформацію про враження від проведеного тренінгу.
Хід вправи: На столі лежать два види паперу різного кольору (наприклад: жовтого і червоного), вирізані у формі яблук.
Учитель: Ви бачите на столі аркуші-яблука. Вони знадобляться нам для підведення підсумку заняття. На аркушах червоних яблук ви напишете свої позитивні враження від заняття-тренінгу, а на аркушах жовтих яблук – побажання щодо поліпшення нашої роботи або те, що сьогодні вам не сподобалось і чому. Після того, як ви опишете власні враження, підійдіть, будь ласка, до малюнка „дерево” і наклейте свої „яблука” біля своїх листочків.
Мета: отримати від кожного учасника інформацію про враження від проведеного тренінгу.
Хід вправи: На столі лежать два види паперу різного кольору (наприклад: жовтого і червоного), вирізані у формі яблук.
Учитель: Ви бачите на столі аркуші-яблука. Вони знадобляться нам для підведення підсумку заняття. На аркушах червоних яблук ви напишете свої позитивні враження від заняття-тренінгу, а на аркушах жовтих яблук – побажання щодо поліпшення нашої роботи або те, що сьогодні вам не сподобалось і чому. Після того, як ви опишете власні враження, підійдіть, будь ласка, до малюнка „дерево” і наклейте свої „яблука” біля своїх листочків.
Учитель: Бережіть здоров’я, зміцнюйте і примножуйте його.
Пам’ятайте, що здоров’я – найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви
зберегти його на довгі роки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий